پارس فن هونام

طراح و سازنده انواع فن، هواکش، طراح و مجری انواع سیستم های تهویه

نصب کانال به فن سانتریفیوژ

نصب کانال به فن سانتریفیوژ

نصب کانال به فن سانتریفیوژ

نصب کانال به فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ چیست ؟

فن سانتریفیوژ، دستگاهی نوین و کارآمد است، که به عنوان بخشی از سیستم تهویه در مصارف صنعتی به کار می رود. این محصول توانمند با جا به جایی هوا و به گردش در آوردن آن در نقاط مختلف منجر به بهبود وضعیت ایمنی سیالات در محیط می شود.

فن سانتریفیوژ یکی از تجهیزات صنعتی پرطرفدار است، که به وسیله نیروی گریز از مرکز سیالات را در محیط خاصی به گردش در می آورد. این محصول منحصر به فرد معمولا در بخش های صنعتی به کار می رود، چراکه می تواند مسیر جریان گاز ها را تغییر و تعیین کند.

با بهره گیری از این محصول باکیفیت می توان از هوا و گاز ها طبق برنامه در فرآیند یا خطوط تولید بهره ببرید. این نوآوری جهت به گردش در آوردن هوا از الگوی خاصی استفاده می کند. به همین خاطر قدرت آن با فن های معمولی قابل مقایسه نیست.

فن سانتریفیوژ یکی از متداول ترین انواع فن صنعتی می باشد که به طور معمول در محیط هایی با فشار استاتیکی بالا و در فضاهای صنعتی ،کانال کشی شده و مورد استفاده قرار میگیرد. جهت حرکت هوا، بخارات و انواع گازها در یک سیستم تهویه و غلبه بر افت های موجود در سیستم از فن سانتریفیوژ استفاده می شود .

انواع متداول فن سانتریفیوژ

  • فن سانتریفیوژ بلوئر و گریز از مرکز
  • فن سانتریفیوژ گزیر از مرکز ( با پروانه شعاعی )
  • فن سانتریفیوژ بکوارد ( فن‌ گریز از مرکز با پروانه خم به عقب )
  • فن سانتریفیوژ فوروارد

نصب کانال به فن سانتریفیوژ

هنگام انتخاب فن مرکزی، حجم هوای قابل تعویض با ضرب طول * عرض * ارتفاع * تعداد دفعات تعویض هوا در محل مورد نظر محاسبه می شود. سپس بر اساس سرعت عبور هوای خروجی 1500 تا 2000 فوت در دقیقه (fpm) از مجرای هوا، ابعاد مجرای هوای مورد نیاز از جداول محاسبه و ابعاد مجرای انتقال هوا یا داکتولاتور تعیین می شود.

سپس بر اساس حجم هوای محاسبه شده، ابعاد کانالی که محاسبه شده است، طول مسیر کانال، زانویی های احتمالی در کانال عبور هوا و … میزان افت فشار یا فشار استاتیکی فن سانتریفیوژ می باشد. محاسبه می شود و بدین ترتیب توان موتور الکتریکی متصل به این فن محاسبه می شود.

نصب فن سانتریفوژحداقل مقدار فاصله 2.5 برابر قطر دریچه خروجی فن می باشد.(مقدار3 برابر توصیه می شود)
نصب فن سانتریفوژمقدار شیب واگرایی حداکثر 7 درجه می باشد. مساحت مقطع عرضی کانال نباید کوچکتر از 105% مساحت دریچه خروجی فن باشد.
نصب فن سانتریفوژمقدار شیب همگرایی حداکثر 15 درجه می باشد. مساحت مقطع عرضی کانال نباید بزرگتر از 95% مساحت دریچه خروجی فن باشد.
نصب هواکش سانتریفوژحداقل مقدار فاصله 2.5 برابر قطر دریچه ورودی فن می باشد.(مقدار3 برابر توصیه می شود)
نصب هواکش سانتریفوژمقدار شیب واگرایی حداکثر 7 درجه می باشد. مساحت مقطع عرضی کانال نباید کوچکتر از 92.5% مساحت دریچه ورودی فن باشد.
نصب هواکش سانتریفوژمقدار شیب همگرایی حداکثر 15 درجه می باشد. مساحت مقطع عرضی کانال نباید بزرگتر از 112.5% مساحت دریچه ورودی فن باشد

راهنمای انتخاب و خرید انواع فن سانتریفیوژ

  • نوع فن (گریز از مرکز یا محوری)
  • ظرفیت جابجایی هوا (cfm یا m3/hr)
  • فشار استاتیک فن (فن های گریز از مرکز خمش به جلو یا عقب)
  • موتور برق تک فاز یا سه فاز
  • ابعاد پره های فن و مواد ساخته شده از آنها (به ویژه در مورد ابعاد فن محوری)

و اما شرکت پارس فن هونام

نیازهای متنوع صنایع را درک می کند و موارد زیر را مد نظر قرار مید هد :

طراحی سفارشی :

  شرکت پارس فن هونام  فقط فهرست‌ها را ارائه نمی‌کند، بلکه راه‌حل‌هایی را بر اساس نیازهای خاص صنعت طراحی می‌کند.

پشتیبانی پس از فروش :

 پشتیبانی پس از خرید بسیار مهم است.شرکت پارس فن هونام اطمینان می دهد که مشتریان می توانند به نکات تعمیر و نگهداری، قطعات یدکی و توصیه های متخصص دسترسی داشته باشند.

منابع آموزشی برجسته: 

شرکت پارس فن هونام بینش، مقالات و تحقیقاتی را در مورد جدیدترین فناوری‌های فن ارائه می‌دهد و به صنایع کمک می‌کند به‌روز بمانند.

بینش پایداری :

 با تاکید روزافزون بر پایداری، شرکت پارس فن هونام ، صنایع  مختلف را در انتخاب فن های کم مصرف راهنمایی می کند و اثرات زیست محیطی آنها را کاهش می دهد.

چگونه پارس فن هونام می تواند به شما کمک کند ؟

شرکت پارس فن هونام  با فراهم آوردن گزینه‌های فراوانی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، شما را در انتخاب دمنده ایده آل و با کیفیت یاری می کند.انتخاب دمنده صنعتی ایده ال و مورد نظر دشوار است . اینجاست که شرکت پارس فن هونام ارزشمند است. این شرکت با پایگاه داده گسترده و تخصص خود، به مشتریان خود کمک می‌کند تا دمنده ایده‌آل را متناسب با نیازهای خاص صنعت خود مقایسه، انتخاب و تهیه کنند.

مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
پیمایش به بالا
باز کردن چت
سلام در صورتی که نیاز به مشاوره با کارشناسان پارس فن هونام دارید پیام خود را ارسال نمایید.